Symbol:
RF

Wydział:
Referat Finansowy

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015, poz. 613 ze zm.)
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007r. Nr 59, poz. 404)


Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej

Termin odpowiedzi:
Niezwłocznie, nie później niż w terminie 1 miesiąca od daty złożenia wniosku, a w sprawie szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od daty wszczęcia postępowania.

Jednostka odpowiadająca:
Referat Finansowy

Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Wójta Gminy w Kotuniu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające żądanie. Odwołanie wraz z aktami sprawy i stanowiskiem organu I instancji jest przesłane organowi odwoławczemu bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż 14 dni od dnia jego otrzymania chyba, że zasługuje na uwzględnienie w całości.

Uwagi:
Wniosek o umorzenie dotyczyć może wyłącznie zaległości podatkowej, a więc zgodnie z art. 51 Ordynacji podatkowej, podatku niezapłaconego w terminie płatności. W przypadku wystąpienia o umorzenie przed terminem płatności podatku, organ podatkowy wydaje postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania w sprawie.

Dokumenty
  • Wniosek o udzielenie ulgi: umorzenia zaległości podatkowych, odroczenia lub rozłożenia na raty płatności podatkowej oraz odroczenia lub rozłożenia na raty zaległości podatkowej, zawierający imię i nazwisko wnioskodawcy, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), zakres żądania, uzasadnienie ze wskazaniem ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego, podpis wnioskodawcy i datę sporządzenia.

  • W przypadku wniosku pochodzącego od przedsiębiorcy, należy załączyć informację o uzyskanej pomocy publicznej, w tym pomocy de minimis za okres trzech lat poprzedzających złożenie wniosku. W przypadku nieotrzymania pomocy oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy.

  • Załączniki a) Podmioty prowadzące działalność gospodarczą: - informacja o aktualnej sytuacji finansowej (np.: przychody i koszty, bilans, rachunki zysków i strat, należności, zobowiązania, środki na rachunkach bankowych, liczba osób zatrudnionych, średnie wynagrodzenie brutto, wysokość miesięcznych dochodów z tytułu najmu nieruchomości), - oświadczenie o charakterze i zakresie prowadzonej działalności, b) Osoby fizyczne - oświadczenie o sytuacji majątkowej i inne dokumenty świadczące o stałych kosztach utrzymania, c) Jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej i osoby prawne pozostałe: - informacja o sytuacji finansowej (np.: bilans, sprawozdanie, liczba osób zatrudnionych, średnie wynagrodzenie brutto, wysokość miesięcznych dochodów z tytułu najmu nieruchomości)