Symbol:
RF

Wydział:
Referat Finansowy

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2013, poz.1381 ze zm.),
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2015, poz. 613 ze zm.),
Ustawa z dnia z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( Dz. U. z 2007 r. Nr
59, poz. 404 ze zm.)


Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej.

Termin odpowiedzi:
W terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wydawana jest decyzja w sprawie przyznania zwolnienia oraz ulgi w podatku rolnym, z tytułu nabycia gruntów, w skomplikowanych przypadkach do 2 miesięcy

Jednostka odpowiadająca:
Referat Finansowy

Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Wójta Gminy w Kotuniu w terminie 14 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie. Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające żądanie. Odwołanie wraz z aktami sprawy i stanowiskiem organu I instancji jest przesłane organowi odwoławczemu bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż 14 dni od dnia jego otrzymania chyba, że zasługuje na uwzględnienie w całości.

Uwagi:
1.Wniosek o przyznanie zwolnienia i ulgi w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów przeznaczonych na utworzenie nowego gospodarstwa rolnego lub powiększenie już istniejącego do powierzchni nieprzekraczającej 100 ha.
2. Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez
podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. z 2010 Nr 121, poz. 810)
3. Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę ubiegającego się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
4. W/w formularze do pobrania: Referat Finansowy - Budynek B Urzędu Gminy, Pokój B2 i B3 lub na stronie internetowej.


Dokumenty
  • Wniosek o przyznanie pomocy publicznej w formie zwolnienia (na okres 5 lat ) oraz ulgi (w wysokości: 75 % w pierwszym roku po upływie zwolnienia i 50 % w drugim roku po upływie zwolnienia) w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów przeznaczonych na (wymagany) utworzenie nowego gospodarstwa rolnego lub powiększenie już istniejącego do powierzchni nieprzekraczającej 100 ha: a) będące przedmiotem prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego, nabyte w drodze umowy sprzedaży, b) będące przedmiotem umowy o oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste, c) wchodzące w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa, objęte w trwałe zagospodarowanie,

  • Oświadczenie, że grunty zostały nabyte od osoby z wnioskodawcą niespokrewnionej,

  • Akt notarialny (kserokopia),

  • Oświadczenie o wielkości przedsiębiorcy,

  • Podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy wraz z wnioskiem o jej udzielenie, informacji o otrzymanej pomocy publicznej, , zawierających w szczególności wskazanie dnia i podstawy prawnej jej udzielenia, formy i przeznaczenia, albo informacji o nieotrzymaniu pomocy.